• Koffie
  • Machines
  • Condiments
  • Thee
  • Disposables
  • Reinigingsmiddelen
  • Barista Tools
  • Zakelijk

Over Lavazza

Doing business with your heart

In 120 jaar is Lavazza opgebouwd vanuit een passie voor kwaliteit en innovatie; voor zowel product als oorsprong. Deze waardes zijn al sinds 1895 onderdeel van het DNA en de basis van de onderneming van de familie Lavazza; al 4 generaties lang. ‘Concessie-loos op kwaliteit’  meegekregen van Luigi Lavazza, de grondlegger van het vermaarde koffiemerk. 

Emilio Lavazza geeft aan dat ze binnen Lavazza zaken doen vanuit het hart!

De huidige generatie, Emilio Lavazza, geeft aan dat ze binnen Lavazza zaken doen vanuit het hart. Met die gedachte is Lavazza opgebouwd. De medewerkers vormen de sterke basis, maar er is meer wat het merk onderscheidend maakt. Lavazza helpt de omgeving namelijk met de ontwikkeling van een beter leefklimaat met oog voor milieu, werkomstandigheden en leefomgeving.

Recentelijk opende Lavazza een compleet CO2 neutraal kantoor in Turijn. Naast deze fantastische werkplek opende hier een museum en een duurzaam restaurant waar de Lavazza-medewerkers en de directe omgeving kennis kunnen maken met gastronomische gerechten uit de hele wereld.

Al deze kwalificaties zorgen ervoor dat Lavazza dag-in-dag-uit wordt gezien als een bedrijf  met de hoogste standaards in duurzaamheid.  Bij de productie van

premium koffie, wereldwijd en op het gebied van sociale verantwoordelijkheid naar de aarde en haar bewoners.

De geschiedenis van Lavazza  |  Luigi Lavazza was een Italiaanse detailhandelaar, geboren in Murisengo, een kleine stad in de provincie Turijn (Piedmont).

In 1895 kocht Luigi Lavazza een klein kruidenierswinkeltje, Paissa Olivero, in het oude centrum van Turijn. Hij nam deze winkel over voor een bedrag van 26.000 Italiaanse Lire, ongeveer 16 euro. In deze tijd werden deze winkels voor zowel retail als productie doeleinde gebruikt. Koffie was slechts één van de vele producten die Luigi Lavazza verkocht in zijn winkel. Toen werden koffiebonen rauw ingekocht, om ze vervolgens naar wens van de klanten te branden.

Dit wekte al snel de interesse van Luigi Lavazza, die als één van de eerste verschillende soorten koffie ging mengen om zo een melange te creëren. Hiermee maakte Luigi Lavazza al snel naam in Turijn en omstreken. Met zijn kennis en vaardigheden in het maken van blends(melanges), en het gebruik van verschillende brandingen kon Luigi Lavazza zich al snel onderscheiden van de andere lokale koffiebranders.

Icoon diamand

Constante en hoogstaande kwaliteit

Kwaliteit, service en duurzaamheid zit in ons DNA

Icoon koffiebonen

Complete koffieconcepten

Koffieconcepten met bijzondere recepturen en koffie design

Icoon ontwikkelingen

Ontwikkelingen

Op de hoogte van de laatste innovaties

Icoon koffie piston

Koffie opleidingsinstituut

Wereldwijd het grootste opleidingsinstituut

Social Reponsibility

  • Coffee Defenders

    Coffee Defenders: a path from coca to coffee is een documentairefilm gepromoot door Lavazza en geregisseerd door Oscar Ruiz Navia. Het vertelt het verhaal van de Meta Colombia-regio, vol met cocaplantages, waar koffie het symbool van verandering in het …

    LEES VERDER

  • Duurzaamheidsbalans

    Lavazza heeft zijn menselijk kapitaal altijd op waarde geschat. En zal dat altijd blijven doen. Onze mensen zijn de kern van de hele productieketen en de belangrijkste drijfveer van alle resultaten die onze brand ...

    LEES VERDER

  • Rainforest Alliance

    De Rainforest Alliance is een internationale NGO die de duurzaamheid van bedrijven en landbouwactiviteiten in het regenwoud certificeert. Het doel is om de biodiversiteit te beschermen en een duurzaam bestaan te verzekeren door de landbouwmethodes, ... …

    LEES VERDER

  • UTZ Certified

    UTZ Certified is een keurmerk voor koffie, thee en chocolade dat afkomstig is van boeren die oog hebben voor mens en milieu. Zij gebruiken bijvoorbeeld minder bestrijdingsmiddelen en garanderen goede werkomstandigheden voor hun arbeiders. UTZ Certified …

    LEES VERDER

  • Duurzaam ondernemen met ¡Tierra!

    Tierra is meer dan alleen een Fairtrade koffie van Lavazza. Het is een grootschalig project, dat werd gestart in 2002. De eerste fase, voltooid in 2009, bestond uit drie gemeenschappen: Peru, Honduras en Colombia. De tweede fase, gelanceerd in 2010, bestond …

    LEES VERDER

Ontdek de mogelijkheden in onze Training Centers