Klantenservice

Informatie rondom Coronavirus

arrow Laatste stand van zaken

De gezondheid en veiligheid van onze klanten, medewerkers en partners staat voorop en daarom houden we bij Lavazza-Nederland de ontwikkelingen rond het coronavirus nauwgezet in de gaten. We treffen uiteraard maatregelen waar dat nuttig en nodig is. Wij volgen daarbij de algemene richtlijnen en aanwijzingen van het RIVM en de overheid. 

Voorkomen van verspreiding virus

We volgen de RIVM-richtlijnen en nemen hygiënemaatregelen om verdere verspreiding van het virus te voorkomen. We zorgen er voor dat onze medewerkers weten wat ze moeten doen om gezond te blijven en zo hygiënisch mogelijk te werken.

Lavazza Training Centers gesloten

De deuren van de drie Lavazza Training Centers in Oostzaan, Breda en Oosterwolde zijn wederom tot nader order gesloten. Wij nemen onze verantwoordelijk, aan u het verzoek dat ook te doen: blijf bij klachten thuis en laat u testen.

Bezorging

PostNL bezorgt zoals gebruikelijk de post, pakketten en andere zendingen voor onze klanten. 

Voorraad

Wij hebben voldoende voorraad om voor een langere periode te kunnen blijven leveren. 

Maatregelen & Advies Financiële Gevolgen

Betreft concrete acties voor gebruik van de beschikbare maatregelen. Lees alle maatregelen op deze pagina

Meer informatie

Als de situatie verandert, passen we de informatie op deze pagina aan. We informeren leveranciers, klanten en partners voor wie wijzigingen gelden op dat moment proactief.

Voor specifieke gezondheidsvragen verwijzen wij je naar de website van het RIVM. 

Bestellen & Retouren

arrow Heeft het coronavirus invloed op een bestelling?

Op het ogenblik is het door de coronacrisis extra druk bij PostNL. Doordat mensen thuisblijven en winkelketens de deuren sluiten, stijgt het aantal online bestellingen op dit moment sterk. We kunnen daardoor niet altijd aan de korte levertijd voldoen die u van ons gewend bent. Daarvoor vragen we u om wat begrip. Weet dat onze collega’s achter de schermen, zowel in onze magazijnen als bij onze vervoerders en op de klantenservice, keihard werken om uw bestelling zo snel mogelijk bij u thuis te krijgen. Op het moment dat uw bestelling onderweg is, ontvangt u een Track & Trace-code van PostNL waarmee u de status van de levering kunt volgen.  

De gezondheid en veiligheid van onze medewerkers, klanten en partners staat voorop en daarom houden we bij Lavazza-Nederland de ontwikkelingen rond het coronavirus nauwgezet in de gaten. We treffen uiteraard maatregelen waar dat nuttig en nodig is. Wij volgen daarbij de algemene richtlijnen en aanwijzingen van het RIVM en de overheid. 

Geen overdracht via voedingsmiddelen

De European Food Safety Authority (ESFA) concludeert na onderzoek dat er geen bewijs is van overdracht van het coronavirus via voedingsmiddelen. 

Voorkomen verspreiding virus

We volgen de RIVM-richtlijnen en nemen hygiënemaatregelen om verdere verspreiding van het virus te voorkomen. We zorgen er voor dat onze medewerkers weten wat ze moeten doen om gezond te blijven en zo hygiënisch mogelijk te werken.

Bezorging

Het virus kan niet worden overgedragen via pakketten of koffie. PostNL bezorgt daarom zoals gebruikelijk de post, pakketten en andere zendingen voor onze klanten. 

Voorraad

Wij hebben voldoende voorraad om voor een langere periode te kunnen blijven leveren. 

Meer informatie

Als de situatie verandert passen we de informatie op deze pagina aan. We informeren leveranciers, klanten en partners voor wie wijzigingen gelden op dat moment proactief. Voor specifieke gezondheidsvragen verwijzen wij je naar de website van het RIVM. 

arrow Aangepaste bezorging rond feestdagen

Goede Vrijdag, Pasen, Koningsdag, Bevrijdingsdag... Rond de feestdagen gelden andere aanlever- en bezorgdagen bij PostNL. Bestel dus op tijd om onnodige vertraging en te late bezorging te voorkomen. Houd er ook rekening mee dat de meeste PostNL-punten op feestdagen gesloten zijn.

arrow Hoe plaats ik een (zakelijke) bestelling?

Bekijk de instructievideo

1. Producten toevoegen

Producten die u wilt bestellen, voegt u aan uw winkelmandje toe. Wanneer u een product naar wens heeft gevonden, kiest u het aantal (standaard 1) en klikt u op voeg toe. Na deze handeling verschijnt er kort een bevestiging in uw scherm. U kunt er voor kiezen verder te winkelen of om de bestelling af te ronden.

2. Bestellen

Bent u klaar met winkelen, klikt u op winkelwagen (rechtsboven aan de pagina) en gaat naar afrekenen. Controleer uw winkelwagen en breng eventuele wijzigingen aan. Als u een kortingscode heeft, vult u deze onderaan uw winkelwagen in en klikt vervolgens op toevoegen. Om de bestelling af te ronden klikt u de knop verder met bestellen. Indien u reeds een account heeft kunt u inloggen met uw e-mailadres en wachtwoord. Het is ook mogelijk om zonder een account een bestelling te plaatsen.

3. Bestelling afronden

Voer uw gegevens in en kies een bezorgmethode en klik op de knop door naar betalen.

4. betalen

Kies een betaalmethode en voltooi uw bestelling door op de knop bestelling betalen te klikken. U wordt omgeleid naar de betaalomgeving van de geselecteerde betaaloptie. Nadat de betaling is voltooid, wordt u teruggeleid naar de bedankpagina van onze webshop. Uw bestelling is voltooid en ontvangt u per mail een bevestiging van de bestelling.

arrow Hoe wordt mijn bestelling bezorgd?

Wij werken samen met PostNL voor de bezorging van bestellingen via internet en bieden de volgende bezorgmethodes aan:

Nederland

- Bezorging bij u thuis

- Bezorging op afspraak bij u thuis

- Ophalen PostNL Pakketpunt

 

België

- Bezorging bij u thuis 

 

arrow Kan ik een bestelling laten bezorgen op een postbusadres?

Helaas! Het is niet mogelijk om grote pakketten of pakketten zwaarder dan 12 kilo te ontvangen op een postbusadres. Wij hebben daarom besloten niet te bezorgen op postbusadressen.

arrow Kan ik een bestelling in het buitenland laten afleveren?

Wij bezorgen binnen Nederland en België.

arrow Wat zijn de levertijden?

Wij hebben alle producten op voorraad. Daardoor wordt uw bestelling direct verstuurd, dezelfde dag nog mits uw bestelling op werkdagen vóór 17.00 uur bij ons binnen is. 

Let op! De bezorgtijd van bestellingen naar België kunnen iets afwijken van de levertijd binnen Nederland.

arrow Wat zijn de verzendkosten binnen Nederland?

Bij een bestelling vanaf € 50,00 is bezorging gratis. Bij bestellingen onder de €50,00 brengen wij €4,50 excl. BTW in rekening (standaardbezorging). Het BTW tarief voor alle goederen is 21%  en voor voedingsmiddelen geldt een BTW tarief van 9%.

Voor bestellingen naar België hanteren we dezelfde bezorgtarieven. 

arrow Kan ik mijn bestelling annuleren?

Ja, zolang deze nog niet is verzonden. Dit kan uitsluitend telefonisch. Na verzending kunt u, afhankelijk van de producten, ervoor kiezen om uw bestelling retour te sturen.

 

arrow Kan ik mijn producten retourneren?

In verband met de voedselveiligheid kunnen wij koffie, thee, amandelbonbons, chocolade, melk en suiker retour niet accepteren. Voor alle overige producten (non-food) bepaalt de wet dat u een zichttermijn heeft van 14 dagen. Deze gaat in op het moment dat u het product in ontvangst neemt. 

Dezelfde zichttermijn geldt voor verzegelde producten, zoals koffiemachines, koffiemolens, foamers en melkopschuimers, maar vervalt zodra de verzegeling wordt verbroken. Reeds gebruikte apparaten kunnen namelijk niet meer worden verkocht omdat de hygiëne niet kan worden gegarandeerd. 

 

 

 

arrow Kan ik mijn bestelling volgen?

Ja, nadat wij uw bestelling hebben aangeboden aan PostNL ontvangt u een bevestiging hiervan met daaraan gekoppeld een track-and-trace code. Deze kunt u gebruiken op jouw.postnl.nl om uw pakket te volgen.

arrow Waar kan ik de bestelstatus van mijn bestelling zien?

Als u bent ingelogd, kunt u rechtsboven aan de pagina klikken op uw naam. Vervolgens komt u op de mijn Lavazza pagina. U komt automatisch terecht bij mijn orders, hier staat rechts in het overzicht de status getoond per bestelling.

Mijn Account

arrow Waarom is het verstandig om een account aan te maken?

Heel simpel, want als u regelmatig gebruik maakt van Lavazza-Nederland.nl kunt u bestellingen snel en gemakkelijk plaatsen.

De voordelen op een rijtje:

• Bij aankopen loopt u sneller door het betaaltraject;

• Status van de order controleren;

• Bestelhistorie bekijken;

• Makkelijk wijzigingen aanbrengen in uw accountgegevens;

• Eenvoudig uw wachtwoord wijzigen;

• Alternatieve bezorgadressen opslaan.

arrow Hoe maak ik een account aan?

Klik rechtsboven aan de pagina op inloggen. Vervolgens klikt u in de volgende pagina op registreren en maakt vervolgens een account aan.

Om te voorkomen dat anderen misbruik maken van uw e-mailadres, ontvangt u een link per mail. Door op deze link te klikken, bevestigt u het aanmaken van uw account. Als u dat heeft gedaan, wordt u omgeleid naar de website. Hier begint u met het plaatsen van een bestelling en kunt u eventueel persoonlijke gegevens, zoals een factuuradres, toevoegen.

arrow Hoe wijzig ik mijn (adres) gegevens?

Bekijk de instructievideo

Uw gegevens staan altijd opgeslagen onder uw account. Na te zijn ingelogd, klikt u rechtsboven aan de pagina op mijn account. Op de daaropvolgende pagina heeft u toegang tot uw gegevens, adresboek, orders en de nieuwsbrief. Op elke pagina kunt u eenvoudig uw gegevens aanpassen en opslaan.

arrow Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat nu?

Geen probleem! U klikt rechtsboven aan de pagina op inloggen. Op de volgende pagina klikt u op Wachtwoord vergeten. Vervolgens wordt gevraagd naar uw e-mailadres. Na het versturen ontvangt u van Lavazza-nederland.nl een mail met instructies om het wachtwoord opnieuw in te stellen.

Betalen

arrow Met welke methoden kan ik betalen?

Wij accepteren alle bekende creditcards, zoals Mastercard, Visa en American Express. Daarnaast kunt u betalen via iDeal en PayPal. U moet er wel rekening mee houden dat bestellingen pas worden verzonden wanneer de betaling binnen is.

arrow Kan ik op rekening betalen?

Bent u een zakelijke klant van ons? Dan kunt u gewoon op rekening bestellen en achteraf betalen middels een factuur.

Bekijk de instructievideo

arrow Hoe kan ik mijn kortingscode gebruiken?

Bekijk de instructievideo

U kunt alleen kortingscodes gebruiken die door ons verstrekt zijn. Als u een kortingscode heeft gekregen, kunt u deze onderaan uw winkelwagen invullen. Wanneer u klikt op de knop "toepassen" wordt de korting direct verrekend. 

arrow Waar vind ik informatie over mijn facturen en betalingen?

U moet ingelogd zijn om de bestelhistorie en facturen te kunnen bekijken. Deze staan in "mijn account" (rechtsboven uw winkelmandje).

arrow Hoe lang duurt de verwerking van mijn betaling?

De snelheid waarmee uw betaling wordt verwerkt, is afhankelijk van de door uw gekozen betaalmethode. iDeal wordt vrijwel direct verwerkt. Hoewel betalen met creditcard een verkapte vorm van lenen is wordt de betaling wel direct verwerkt. Het kan echter zijn dat u pas na 24 uur de betaling op uw digitale afschrift ziet en dat het bedrag pas aan het einde van de maand van uw betaalrekening wordt afgeschreven. Dit is afhankelijk van afspraken die u heeft met de creditcardmaatschappij.

Onderhoud | Ontkalken koffiemachines

arrow A Modo Mio Jolie

Kalkaanslag vormt zich normaal gesproken bij langdurig gebruik van het apparaat; de machine moet elke 3-4 maanden worden ontkalkt en / of wanneer een vermindering van de waterstroom wordt opgemerkt.

In het geval van enig operationeel conflict, prevaleert deze gebruikers- en onderhoudshandleiding boven alle vermeldingen op accessoires en / of afzonderlijk verkochte componenten. Voor het ontkalken kan een in de handel verkrijgbaar ontkalkingproduct voor koffiemachines van niet-giftige en / of schadelijke soort worden gebruikt. Drink nooit ontkalkingoplossing en uitgegeven producten pas na voltooiing van de cyclus. Gebruik nooit azijn voor het ontkalken van uw koffiemachine.

 

Doorloop de stappen voor een correct ontkalkingsprocedure:

1)     Verwijder het waterreservoir en leeg het. Vul de tank opnieuw met een ontkalkingoplossing en water zoals aangegeven op de verpakking van het ontkalkingproduct. 

2)     Plaats het waterreservoir terug op de machine.

3)     Zet de machine AAN en zet een geschikte kom onder de uitloop. 

4)     Druk op de inschakel- / toevoerknop en zet vervolgens twee kopjes (elk ongeveer 150 ml) water. 

5)     Laat de ontkalkingoplossing ongeveer 15-20min inwerken.

6)     Schakel de machine in door op de inschakel- / toevoerknop te drukken en herhaal de handeling zoals beschreven in stap 4 en 5.

7)     Herhaal de stappen beschreven in punt 6 tot het waterreservoir helemaal leeg is. 

8)     Verwijder het waterreservoir, spoel het en was het nauwkeurig. Vul het waterreservoir met vers niet-koolzuurhoudend water tot aan het MAX. niveau.

9)     Schakel de machine in door op de inschakel- / toevoerknop te drukken.  Plaats een geschikte kom of bak onder de uitloop. Druk op de inschakel- / toevoerknop, en tap vervolgens de volledige inhoud van het waterreservoir leeg.

10)   Als het waterreservoir leeg is, vult u de tank opnieuw en herhaalt u de stappen beschreven in stap 9. Als u klaar bent, is de ontkalkingcyclus voltooid.

arrow A Modo Mio Jolie Plus

Kalkaanslag vormt zich normaal gesproken bij langdurig gebruik van het apparaat; de machine moet elke 3-4 maanden worden ontkalkt en / of wanneer een vermindering van de waterstroom wordt opgemerkt.

In het geval van enig operationeel conflict, prevaleert deze gebruikers- en onderhoudshandleiding boven alle vermeldingen op accessoires en / of afzonderlijk verkochte componenten. Voor het ontkalken kan een in de handel verkrijgbaar ontkalkingproduct voor koffiemachines van niet-giftige en / of schadelijke soort worden gebruikt. Drink nooit ontkalkingoplossing en uitgegeven producten pas na voltooiing van de cyclus. Gebruik nooit azijn voor het ontkalken van uw koffiemachine.

 

Doorloop de stappen voor een correct ontkalkingsprocedure:

1)     Verwijder het waterreservoir en leeg het. Vul de tank opnieuw met een ontkalkingoplossing en water zoals aangegeven op de verpakking van het ontkalkingproduct. 

2)     Plaats het waterreservoir terug op de machine.

3)     Zet de machine AAN en zet een geschikte kom onder de uitloop. 

4)     Druk op een van de inschakel- / toevoerknoppen en zet vervolgens twee kopjes (elk ongeveer 150 ml) water. 

5)     Laat de ontkalkingoplossing ongeveer 15-20min inwerken.

6)     Schakel de machine in door op een van de inschakel- / toevoerknoppen te drukken en herhaal de handeling zoals beschreven in stap 4 en 5.

7)     Herhaal de stappen beschreven in punt 6 tot het waterreservoir helemaal leeg is. 

8)     Verwijder het waterreservoir, spoel en was het reservoir vervolgens nauwkeurig. Vul het waterreservoir met vers niet-koolzuurhoudend water tot aan het MAX. niveau.

9)     Schakel de machine in door op een van de inschakel- / toevoerknoppen te drukken.  Plaats een geschikte kom of bak onder de uitloop. Druk op een van de inschakel- / toevoerknoppen, en tap vervolgens de volledige inhoud van het waterreservoir leeg.

10)  Als het waterreservoir leeg is, vult u de tank opnieuw en herhaalt u de stappen beschreven in stap 9. Als u klaar bent, is de ontkalkingcyclus voltooid.

arrow A Modo Mio Tiny

Kalkaanslag vormt zich normaal gesproken bij langdurig gebruik van het apparaat; de machine moet elke 3-4 maanden worden ontkalkt en / of wanneer een vermindering van de waterstroom wordt opgemerkt.

In het geval van enig operationeel conflict, prevaleert deze gebruikers- en onderhoudshandleiding boven alle vermeldingen op accessoires en / of afzonderlijk verkochte componenten. Voor het ontkalken kan een in de handel verkrijgbaar ontkalkingproduct voor koffiemachines van niet-giftige en / of schadelijke soort worden gebruikt. Drink nooit ontkalkingoplossing en uitgegeven producten pas na voltooiing van de cyclus. Gebruik nooit azijn voor het ontkalken van uw koffiemachine. Controleer dat er geen capsule in de capsulehouder zit.

 

Doorloop de stappen voor een correct ontkalkingsprocedure:

1)      Verwijder het waterreservoir en leeg het. Vul de tank opnieuw met een ontkalkingoplossing en water zoals aangegeven op de verpakking van het ontkalkingproduct. 

2)     Plaats het waterreservoir terug op de machine.

3)     Schakel de machine in en plaats een geschikte bak of kom onder de uitloop.

4)     Druk op de inschakel- / stand-by- / toevoerknop en tap vervolgens twee kopjes (elk ongeveer 150 ml) water.

5)     Laat de ontkalkingoplossing ongeveer 15-20 minuten inwerken.

6)     Schakel de machine in door op de inschakel- / stand-by- / toevoerknop te drukken en herhaal de stappen 4 en 5 zoals beschreven.

7)     Herhaal stap 6 zoals beschreven totdat het waterreservoir helemaal leeg is.

8)     Verwijder het waterreservoir, spoel het en was het nauwkeurig. Vul het waterreservoir met vers niet-koolzuurhoudend water tot aan het MAX. niveau.

9)     Schakel de automaat in door op de inschakel- / stand-by- / toevoerknop te drukken. Zet een geschikte bak of kom onder de uitloop. Druk op de inschakel- / stand-by- / toevoerknop en tap vervolgens de volledige inhoud van het waterreservoir. 

10)   Wanneer het waterreservoir leeg is, vult u het reservoir opnieuw en herhaalt u de stappen beschreven in punt 9. Als u klaar bent, is de ontkalkingcyclus voltooid.

arrow A Modo Mio Minù Caffè Latte

Kalkaanslag vormt zich normaal gesproken bij langdurig gebruik van het apparaat; de machine moet elke 3-4 maanden worden ontkalkt en / of wanneer een vermindering van de waterstroom wordt opgemerkt.

In het geval van enig operationeel conflict, prevaleert deze gebruikers- en onderhoudshandleiding boven alle vermeldingen op accessoires en / of afzonderlijk verkochte componenten. Voor het ontkalken kan een in de handel verkrijgbaar ontkalkingproduct voor koffiemachines van niet-giftige en / of schadelijke soort worden gebruikt. Drink nooit ontkalkingoplossing en uitgegeven producten pas na voltooiing van de cyclus. Gebruik nooit azijn voor het ontkalken van uw koffiemachine.

 

Doorloop de stappen voor een correct ontkalkingsprocedure:

1)     Verwijder het waterreservoir en leeg het. Vul de tank opnieuw met een ontkalkingoplossing en water zoals aangegeven op de verpakking van het ontkalkingproduct. 

2)     Plaats het waterreservoir terug op de machine.

3)     Zet de machine AAN en zet een geschikte kom onder de uitloop. 

4)     Gebruik de koffie hendel aan de zijkant van de machine en zet vervolgens twee kopjes (elk ongeveer 150 ml) water. 

5)     Zet de machine UIT.

6)     Laat de ontkalkingoplossing ongeveer 15-20min inwerken.

7)     Schakel de machine in door op de inschakel- / toevoerknop te drukken en herhaal de handeling zoals beschreven in stap 4 en 5. Schakel de machine UIT door op de inschakel- / toevoerknop te drukken. Laat de machine ongeveer 3min uit.

8)     Herhaal de stappen beschreven in punt 7 tot het waterreservoir helemaal leeg is. 

9)     Verwijder het waterreservoir, spoel het en was het nauwkeurig. Vul het waterreservoir met vers niet-koolzuurhoudend water tot aan het MAX. niveau.

10)   Schakel de machine in door op de inschakel- / toevoerknop te drukken.  Plaats een geschikte kom of bak onder de uitloop. Gebruik de koffie hendel aan de zijkant van de machine, en tap vervolgens de volledige inhoud van het waterreservoir leeg.

11)   Als het waterreservoir leeg is, vult u de tank opnieuw en herhaalt u de stappen beschreven in stap 10. Als u klaar bent, is de ontkalkingcyclus voltooid.

arrow A Modo Mio Idola

Kalkaanslag ontstaat normaal gesproken bij langdurig gebruik van het apparaat;  de machine moet elke 2 maanden worden ontkalkt en / of wanneer een vermindering van de waterstroom wordt opgemerkt.  De machine vraagt ​​om de ontkalkingcyclus door het inschakelen van het beschikbare speciale waarschuwingslampje. Schakel de machine niet uit terwijl de ontkalkingcyclus bezig is. Blijf bij de machine als de ontkalkingcyclus bezig is. De cyclus moet, zodra deze is gestart, volledig worden uitgevoerd. Controleer of er geen capsule in het capsule-invoervak zit. Drink nooit ontkalkingoplossing en uitgegeven producten pas na voltooiing van de cyclus. Gebruik nooit azijn voor het ontkalken van uw koffiemachine.

 

Doorloop de stappen voor een correct ontkalkingsprocedure:

1)     Verwijder en leeg het waterreservoir. Vul de tank met een oplossing van ontkalkingmiddel en water, zoals aangegeven op de verpakking van het ontkalkingproduct.

2)     Plaats de tank terug. Plaats een bak met een capaciteit van minimaal 0,5 liter onder de uitloop.

3)     Sluit de machine aan op het elektriciteitsnet - schakel de machine NIET in-.

4)     Houd tegelijkertijd de ESPRESSO- en LONG ESPRESSO-knoppen gedurende minstens 5 seconden ingedrukt. De machine laat een langdurig geluidssignaal horen, waarna de: Aan / Stand-by en VRIJE DOSIS knoppen en het waarschuwingslampje voor ontkalken continu gaan branden.

5)     Druk op de VRIJE DOSIS-knop om het ontkalken te starten. Als de VRIJE DOSIS-knop niet binnen 9 minuten na het klinken van het akoestische signaal wordt ingedrukt, gaat de machine terug naar de modus "Stand-by" en wordt stap 4 van de procedure herhaald om de cyclus te starten. 

6)     De machine activeert de verwarmingsfase en de VRIJE DOSIS-knop begint te knipperen. 

7)     De machine activeert automatisch het ontkalkingproces nadat de opwarmcyclus voorbij is. Tijdens de ontkalkingcyclus zal de VRIJE DOSIS-knop AAN zijn en knipperen en zal het waarschuwingslampje voor ontkalken continu branden. Tijdens de ontkalkingcyclus voert de machine automatisch onderbroken toevoercycli uit, zodat de container kan worden geleegd. De ontkalkingcyclus kan tijdelijk worden onderbroken door op de VRIJE DOSIS-knop of de Aan / Stand-by-knop te drukken. Om de cyclus opnieuw te starten, drukt u op de VRIJE DOSIS-knop.

8)     De cyclus wordt tijdelijk onderbroken wanneer het waterreservoir leeg is. Leeg de container die is gebruikt om de oplossing op te vangen. De Aan / Stand-by, VRIJE DOSIS-knop en waarschuwingslampje "Geen water" branden constant. Waarschuwingslampje ontkalken brandt en knippert.

9)     Verwijder het waterreservoir, spoel en was het reservoir vervolgens nauwkeurig. Vul het waterreservoir met vers niet-koolzuurhoudend water tot aan het MAX. niveau. In geval van stroomonderbreking zal de machine, bij de eerste keer inschakelen, de spoelcyclus aanvragen.

10)   Voorzie het waterreservoir van water. Plaats een bak met  een capaciteit van minimaal 0,5 liter onder de uitloop.

11)   Druk op de VRIJE DOSIS-knop om de spoelcyclus te starten. Om de spoelcyclus te beëindigen zal een minimale hoeveelheid water moeten zijn doorgevoerd. Bij gebrek aan voldoende water, zal de cyclus tijdelijk worden onderbroken, de machine zal een langdurig akoestisch signaal geven en het waarschuwingslampje "Geen water" gaat continu branden. Vul het waterreservoir bij.

12)   Het ontkalkingproces is aan het einde van de cyclus voltooid. Reinig de  machine door middel van een vochtige, zachte doek. Na het reinigen van de machine is deze weer klaar voor gebruik.

arrow A Modo Mio Deséa

Kalkaanslag ontstaat normaal gesproken bij langdurig gebruik van het apparaat; de machine moet elke 2 maanden worden ontkalkt en / of wanneer een vermindering van de waterstroom wordt opgemerkt. De machine vraagt ​​om de ontkalkingcyclus door het inschakelen van het speciale waarschuwingslampje. Schakel de machine niet uit terwijl de ontkalkingcyclus bezig is. Blijf bij de machine als de ontkalkingcyclus bezig is. De cyclus moet, zodra deze is gestart, volledig worden uitgevoerd. Controleer of er geen capsule in het capsule-invoervak zit. Drink nooit ontkalkingoplossing en uitgegeven producten pas na voltooiing van de cyclus. Gebruik nooit azijn voor het ontkalken van uw koffiemachine. De melkklopkan moet niet geplaatst zijn tijdens de ontkalkingcyclus. 

 

Doorloop de stappen voor een correct ontkalkingsprocedure:

1)     Verwijder en leeg het waterreservoir en verwijder de melkklopkan. Vul de tank met een oplossing van ontkalkingmiddel en water, zoals aangegeven op de verpakking van het ontkalkingproduct.

2)     Plaats de tank terug. Plaats een bak met een capaciteit van minimaal 0,5 liter onder de uitloop.

3)     Sluit de machine aan op het elektriciteitsnet - schakel de machine NIET in-.

4)     Houd tegelijkertijd de ESPRESSO- en LONG ESPRESSO-knoppen gedurende minstens 5 seconden ingedrukt. De machine laat een langdurig geluidssignaal horen, waarna de: Aan / Stand-by en VRIJE DOSIS knoppen en het waarschuwingslampje voor ontkalken continu gaan branden.

5)     Druk op de VRIJE DOSIS-knop om het ontkalken te starten. Als de VRIJE DOSIS-knop niet binnen 9 minuten na het klinken van het akoestische signaal wordt ingedrukt, gaat de machine terug naar de modus "Stand-by" en wordt stap 4 van de procedure herhaald om de cyclus te starten. 

6)     De machine activeert de verwarmingsfase en de VRIJE DOSIS-knop begint te knipperen. 

7)     De machine activeert automatisch het ontkalkingproces nadat de opwarmcyclus voorbij is. Tijdens de ontkalkingcyclus zal de VRIJE DOSIS-knop AAN zijn en knipperen en zal het waarschuwingslampje voor ontkalken continu branden. Tijdens de ontkalkingcyclus voert de machine automatisch onderbroken toevoercycli uit, zodat de container kan worden geleegd. De ontkalkingcyclus kan tijdelijk worden onderbroken door op de VRIJE DOSIS-knop of de Aan / Stand-by-knop te drukken. Om de cyclus opnieuw te starten, drukt u op de VRIJE DOSIS-knop.

8)      De cyclus wordt tijdelijk onderbroken wanneer het waterreservoir leeg is. Leeg de container die is gebruikt om de oplossing op te vangen. De Aan / Stand-by, VRIJE DOSIS-knop en waarschuwingslampje "Geen water" branden constant. Waarschuwingslampje ontkalken brandt en knippert.

9)     Verwijder het waterreservoir, spoel en was het reservoir nauwkeurig. Vul het waterreservoir met vers niet-koolzuurhoudend water tot aan het MAX. niveau. In geval van stroomonderbreking zal de machine, bij de eerste keer inschakelen, de spoelcyclus aanvragen.

10)  Voorzie het waterreservoir van water. Plaats een bak met  een capaciteit van minimaal 0,5 liter onder de uitloop.

11)  Druk op de VRIJE DOSIS-knop om de spoelcyclus te starten. Om de spoelcyclus te beëindigen zal een minimale hoeveelheid water moeten zijn doorgevoerd. Bij gebrek aan voldoende water, zal de cyclus tijdelijk worden onderbroken, de machine zal een langdurig akoestisch signaal geven en het waarschuwingslampje "Geen water" gaat continu branden. Vul het waterreservoir bij.

12)  Het ontkalkingproces is aan het einde van de cyclus voltooid. Reinig de  machine door middel van een vochtige, zachte doek. Na het reinigen van de machine is deze weer klaar voor gebruik.

arrow A Modo Mio SMEG

Kalkaanslag ontstaat normaal bij langdurig gebruik van het apparaat;  de machine moet elke 2-3 maanden worden ontkalkt en / of wanneer een vermindering van de waterstroom wordt opgemerkt.  De ontkalkingcyclus wordt alleen door de machine aangevraagd in de status "gereed", door de volgende waarschuwingslampjes te laten branden: ESPRESSO knippert gedurende 1 seconde afwisselend wit en oranje. ESPRESSO LUNGO constant wit licht. Controleer of er geen capsule in het capsule-invoervak zit. Drink nooit ontkalkingoplossing en drink uitgegeven producten pas na voltooiing van de cyclus. Gebruik nooit azijn voor het ontkalken van uw koffiemachine.

 

Doorloop de stappen voor een correct ontkalkingsprocedure:

1)     Verwijder en leeg het waterreservoir. Vul de tank met een oplossing van ontkalkingmiddel en water, zoals aangegeven op de verpakking van het ontkalkingproduct.

2)     Plaats de tank terug.  Zet de machine aan en plaats een bakje onder de uitloop.- Druk op de aan / brew-toets en laat 2 kopjes water (elk ongeveer 150 ml) doorlopen. Laat het ontkalkingmiddel 15-20 minuten inwerken. Herhaal het proces totdat het waterreservoir helemaal leeg is.

3)     Verwijder de tank en spoel deze met vers drinkwater. Vul het volledig. Druk op de aan / brew-toets om de machine in te schakelen. Zet een geschikte bak of kom onder de uitloop. Druk op de aan / brew-toets en laat alle vloeistof in de tank erdoor stromen.

4)     Zodra het water op is, vult u de tank opnieuw en herhaalt u het proces (3) zoals in de vorige stap beschreven. Het ontkalkingproces is aan het einde van de cyclus voltooid. De machine is weer klaar voor gebruik.

Hulp nodig?

Neem in dat geval contact op met onze klantenservice:

Telefoon
+31 (0)75 655 57 97
Ma t/m vr 08.00 - 17.00 uur