Klantenservice

Informatie rondom Coronavirus

arrow Laatste stand van zaken

De gezondheid en veiligheid van onze klanten, medewerkers en partners staat voorop en daarom houden we bij Lavazza-Nederland de ontwikkelingen rond het coronavirus nauwgezet in de gaten. We treffen uiteraard maatregelen waar dat nuttig en nodig is. Wij volgen daarbij de algemene richtlijnen en aanwijzingen van het RIVM en de overheid. 

Voorkomen van verspreiding virus

We volgen de RIVM-richtlijnen en nemen hygiënemaatregelen om verdere verspreiding van het virus te voorkomen. We zorgen er voor dat onze medewerkers weten wat ze moeten doen om gezond te blijven en zo hygiënisch mogelijk te werken.

Lavazza Training Centers weer geopend

De deuren van de drie Lavazza Training Centers in Oostzaan, Breda en Oosterwolde zijn weer geopend voor onze partners. Tijdens de training houden wij de richtlijnen van het RIVM aan. Om de 1,5 meter afstand tot elkaar te kunnen waarborgen, zijn maximaal 4 trainees per terecht keer terecht op een locatie. Wij nemen onze verantwoordelijk, aan jou het verzoek dat ook te doen: blijf bij klachten thuis en laat u testen.

Bezorging

PostNL bezorgt zoals gebruikelijk de post, pakketten en andere zendingen voor onze klanten. 

Voorraad

Wij hebben voldoende voorraad om voor een langere periode te kunnen blijven leveren. 

Maatregelen & Advies Financiële Gevolgen

Betreft concrete acties voor gebruik van de beschikbare maatregelen. Lees alle maatregelen op deze pagina

Meer informatie

Als de situatie verandert, passen we de informatie op deze pagina aan. We informeren leveranciers, klanten en partners voor wie wijzigingen gelden op dat moment proactief.

Voor specifieke gezondheidsvragen verwijzen wij je naar de website van het RIVM. 

Bestellen & Retouren

arrow Heeft het coronavirus invloed op een bestelling?

Op het ogenblik is het door de coronacrisis extra druk bij PostNL. Doordat mensen thuisblijven en winkelketens de deuren sluiten, stijgt het aantal online bestellingen op dit moment sterk. We kunnen daardoor niet altijd aan de korte levertijd voldoen die u van ons gewend bent. Daarvoor vragen we u om wat begrip. Weet dat onze collega’s achter de schermen, zowel in onze magazijnen als bij onze vervoerders en op de klantenservice, keihard werken om uw bestelling zo snel mogelijk bij u thuis te krijgen. Op het moment dat uw bestelling onderweg is, ontvangt u een Track & Trace-code van PostNL waarmee u de status van de levering kunt volgen.  

De gezondheid en veiligheid van onze medewerkers, klanten en partners staat voorop en daarom houden we bij Lavazza-Nederland de ontwikkelingen rond het coronavirus nauwgezet in de gaten. We treffen uiteraard maatregelen waar dat nuttig en nodig is. Wij volgen daarbij de algemene richtlijnen en aanwijzingen van het RIVM en de overheid. 

Geen overdracht via voedingsmiddelen

De European Food Safety Authority (ESFA) concludeert na onderzoek dat er geen bewijs is van overdracht van het coronavirus via voedingsmiddelen. 

Voorkomen verspreiding virus

We volgen de RIVM-richtlijnen en nemen hygiënemaatregelen om verdere verspreiding van het virus te voorkomen. We zorgen er voor dat onze medewerkers weten wat ze moeten doen om gezond te blijven en zo hygiënisch mogelijk te werken.

Bezorging

Het virus kan niet worden overgedragen via pakketten of koffie. PostNL bezorgt daarom zoals gebruikelijk de post, pakketten en andere zendingen voor onze klanten. 

Voorraad

Wij hebben voldoende voorraad om voor een langere periode te kunnen blijven leveren. 

Meer informatie

Als de situatie verandert passen we de informatie op deze pagina aan. We informeren leveranciers, klanten en partners voor wie wijzigingen gelden op dat moment proactief. Voor specifieke gezondheidsvragen verwijzen wij je naar de website van het RIVM. 

arrow Aangepaste bezorging rond feestdagen

Goede Vrijdag, Pasen, Koningsdag, Bevrijdingsdag... Rond de feestdagen gelden andere aanlever- en bezorgdagen bij PostNL. Bestel dus op tijd om onnodige vertraging en te late bezorging te voorkomen. Houd er ook rekening mee dat de meeste PostNL-punten op feestdagen gesloten zijn.

arrow Hoe plaats ik een (zakelijke) bestelling?

Bekijk de instructievideo

1. Producten toevoegen

Producten die u wilt bestellen, voegt u aan uw winkelmandje toe. Wanneer u een product naar wens heeft gevonden, kiest u het aantal (standaard 1) en klikt u op voeg toe. Na deze handeling verschijnt er kort een bevestiging in uw scherm. U kunt er voor kiezen verder te winkelen of om de bestelling af te ronden.

2. Bestellen

Bent u klaar met winkelen, klikt u op winkelwagen (rechtsboven aan de pagina) en gaat naar afrekenen. Controleer uw winkelwagen en breng eventuele wijzigingen aan. Als u een kortingscode heeft, vult u deze onderaan uw winkelwagen in en klikt vervolgens op toevoegen. Om de bestelling af te ronden klikt u de knop verder met bestellen. Indien u reeds een account heeft kunt u inloggen met uw e-mailadres en wachtwoord. Het is ook mogelijk om zonder een account een bestelling te plaatsen.

3. Bestelling afronden

Voer uw gegevens in en kies een bezorgmethode en klik op de knop door naar betalen.

4. betalen

Kies een betaalmethode en voltooi uw bestelling door op de knop bestelling betalen te klikken. U wordt omgeleid naar de betaalomgeving van de geselecteerde betaaloptie. Nadat de betaling is voltooid, wordt u teruggeleid naar de bedankpagina van onze webshop. Uw bestelling is voltooid en ontvangt u per mail een bevestiging van de bestelling.

arrow Hoe wordt mijn bestelling bezorgd?

Wij werken samen met PostNL voor de bezorging van bestellingen via internet en bieden de volgende bezorgmethodes aan:

Nederland

- Bezorging bij u thuis

- Bezorging op afspraak bij u thuis

- Ophalen PostNL Pakketpunt

 

België

- Bezorging bij u thuis 

 

arrow Kan ik een bestelling laten bezorgen op een postbusadres?

Helaas! Het is niet mogelijk om grote pakketten of pakketten zwaarder dan 12 kilo te ontvangen op een postbusadres. Wij hebben daarom besloten niet te bezorgen op postbusadressen.

arrow Kan ik een bestelling in het buitenland laten afleveren?

Wij bezorgen binnen Nederland en België.

arrow Wat zijn de levertijden?

Wij hebben alle producten op voorraad. Daardoor wordt uw bestelling direct verstuurd, dezelfde dag nog mits uw bestelling op werkdagen vóór 17.00 uur bij ons binnen is. 

Let op! De bezorgtijd van bestellingen naar België kunnen iets afwijken van de levertijd binnen Nederland.

arrow Wat zijn de verzendkosten binnen Nederland?

Bij een bestelling vanaf € 50,00 is bezorging gratis. Bij bestellingen onder de €50,00 brengen wij €4,50 excl. BTW in rekening (standaardbezorging). Het BTW tarief voor alle goederen is 21%  en voor voedingsmiddelen geldt een BTW tarief van 9%.

Voor bestellingen naar België hanteren we dezelfde bezorgtarieven. 

arrow Kan ik mijn bestelling annuleren?

Ja, zolang deze nog niet is verzonden. Dit kan uitsluitend telefonisch. Na verzending kunt u, afhankelijk van de producten, ervoor kiezen om uw bestelling retour te sturen.

 

arrow Kan ik mijn producten retourneren?

In verband met de voedselveiligheid kunnen wij koffie, thee, amandelbonbons, chocolade, melk en suiker retour niet accepteren. Voor alle overige producten (non-food) bepaalt de wet dat u een zichttermijn heeft van 14 dagen. Deze gaat in op het moment dat u het product in ontvangst neemt. 

Dezelfde zichttermijn geldt voor verzegelde producten, zoals koffiemachines, koffiemolens, foamers en melkopschuimers, maar vervalt zodra de verzegeling wordt verbroken. Reeds gebruikte apparaten kunnen namelijk niet meer worden verkocht omdat de hygiëne niet kan worden gegarandeerd. 

 

 

 

arrow Kan ik mijn bestelling volgen?

Ja, nadat wij uw bestelling hebben aangeboden aan PostNL ontvangt u een bevestiging hiervan met daaraan gekoppeld een track-and-trace code. Deze kunt u gebruiken op jouw.postnl.nl om uw pakket te volgen.

arrow Waar kan ik de bestelstatus van mijn bestelling zien?

Als u bent ingelogd, kunt u rechtsboven aan de pagina klikken op uw naam. Vervolgens komt u op de mijn Lavazza pagina. U komt automatisch terecht bij mijn orders, hier staat rechts in het overzicht de status getoond per bestelling.

Mijn Account

arrow Waarom is het verstandig om een account aan te maken?

Heel simpel, want als u regelmatig gebruik maakt van Lavazza-Nederland.nl kunt u bestellingen snel en gemakkelijk plaatsen.

De voordelen op een rijtje:

• Bij aankopen loopt u sneller door het betaaltraject;

• Status van de order controleren;

• Bestelhistorie bekijken;

• Makkelijk wijzigingen aanbrengen in uw accountgegevens;

• Eenvoudig uw wachtwoord wijzigen;

• Alternatieve bezorgadressen opslaan.

arrow Hoe maak ik een account aan?

Klik rechtsboven aan de pagina op inloggen. Vervolgens klikt u in de volgende pagina op registreren en maakt vervolgens een account aan.

Om te voorkomen dat anderen misbruik maken van uw e-mailadres, ontvangt u een link per mail. Door op deze link te klikken, bevestigt u het aanmaken van uw account. Als u dat heeft gedaan, wordt u omgeleid naar de website. Hier begint u met het plaatsen van een bestelling en kunt u eventueel persoonlijke gegevens, zoals een factuuradres, toevoegen.

arrow Hoe wijzig ik mijn (adres) gegevens?

Bekijk de instructievideo

Uw gegevens staan altijd opgeslagen onder uw account. Na te zijn ingelogd, klikt u rechtsboven aan de pagina op mijn account. Op de daaropvolgende pagina heeft u toegang tot uw gegevens, adresboek, orders en de nieuwsbrief. Op elke pagina kunt u eenvoudig uw gegevens aanpassen en opslaan.

arrow Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat nu?

Geen probleem! U klikt rechtsboven aan de pagina op inloggen. Op de volgende pagina klikt u op Wachtwoord vergeten. Vervolgens wordt gevraagd naar uw e-mailadres. Na het versturen ontvangt u van Lavazza-nederland.nl een mail met instructies om het wachtwoord opnieuw in te stellen.

Betalen

arrow Met welke methoden kan ik betalen?

Wij accepteren alle bekende creditcards, zoals Mastercard, Visa en American Express. Daarnaast kunt u betalen via iDeal en PayPal. U moet er wel rekening mee houden dat bestellingen pas worden verzonden wanneer de betaling binnen is.

arrow Kan ik op rekening betalen?

Bent u een zakelijke klant van ons? Dan kunt u gewoon op rekening bestellen en achteraf betalen middels een factuur.

Bekijk de instructievideo

arrow Hoe kan ik mijn kortingscode gebruiken?

Bekijk de instructievideo

U kunt alleen kortingscodes gebruiken die door ons verstrekt zijn. Als u een kortingscode heeft gekregen, kunt u deze onderaan uw winkelwagen invullen. Wanneer u klikt op de knop "toepassen" wordt de korting direct verrekend. 

arrow Waar vind ik informatie over mijn facturen en betalingen?

U moet ingelogd zijn om de bestelhistorie en facturen te kunnen bekijken. Deze staan in "mijn account" (rechtsboven uw winkelmandje).

arrow Hoe lang duurt de verwerking van mijn betaling?

De snelheid waarmee uw betaling wordt verwerkt, is afhankelijk van de door uw gekozen betaalmethode. iDeal wordt vrijwel direct verwerkt. Hoewel betalen met creditcard een verkapte vorm van lenen is wordt de betaling wel direct verwerkt. Het kan echter zijn dat u pas na 24 uur de betaling op uw digitale afschrift ziet en dat het bedrag pas aan het einde van de maand van uw betaalrekening wordt afgeschreven. Dit is afhankelijk van afspraken die u heeft met de creditcardmaatschappij.

Hulp nodig?

Neem in dat geval contact op met onze klantenservice:

Telefoon
+31 (0)75 655 57 97
Ma t/m vr 08.00 - 17.00 uur