• Koffie
  • Machines
  • Condiments
  • Thee
  • Disposables
  • Reinigingsmiddelen
  • Barista Tools
  • Zakelijk

Privacy Policy

Geupdate: 13 maart 2023

Bluespresso B.V., gevestigd aan Ambacht 14, 1511 JZ Oostzaan, is verantwoordelijk voor de verwerking van persoonsgegevens zoals weergegeven in deze privacyverklaring.

 

1. Contactgegevens

E-mail: [email protected] Adres: Ambacht 14, 1511 JZ Oostzaan KvK-nummer: 37136907

 

2. Persoonsgegevens die wij verwerken

Bluespresso B.V. verwerkt uw persoonsgegevens doordat u gebruik maakt van onze diensten en/of omdat u deze zelf aan ons verstrekt. Hieronder vindt u een overzicht van de persoonsgegevens die wij verwerken:

•     Voor- en achternaam •     Geslacht •     Geboortedatum •     Geboorteplaats •     Adresgegevens •     Telefoonnummer •     E-mailadres •     IP-adres •     Overige persoonsgegevens die u actief verstrekt bijvoorbeeld door een profiel op deze website aan te maken, in correspondentie en telefonisch •     Locatiegegevens •     Gegevens over uw activiteiten op onze website •     Gegevens over uw surfgedrag over verschillende websites heen (bijvoorbeeld omdat dit bedrijf onderdeel is van een advertentienetwerk) •     Internetbrowser en apparaat type

 

3. Bijzondere en/of gevoelige persoonsgegevens die wij verwerken

Onze website en/of dienst heeft niet de intentie gegevens te verzamelen over websitebezoekers die jonger zijn dan 16 jaar. Tenzij ze toestemming hebben van ouders of voogd. We kunnen echter niet controleren of een bezoeker ouder dan 16 is. Wij raden ouders dan ook aan betrokken te zijn bij de online activiteiten van hun kinderen, om zo te voorkomen dat er gegevens over kinderen verzameld worden zonder ouderlijke toestemming. Als u ervan overtuigd bent dat wij zonder die toestemming persoonlijke gegevens hebben verzameld over een minderjarige, neem dan contact met ons op via [email protected], dan verwijderen wij deze informatie.

 

4. Met welk doel en op basis van welke grondslag wij persoonsgegevens verwerken?

Bluespresso B.V. verwerkt uw persoonsgegevens voor de volgende doelen: •Het afhandelen van uw betaling; •Het toesturen van aanbiedingen, nieuwtjes en acties middels onze nieuwsbrief en/of post; •Het uitvoeren van het loyaliteitsprogramma; •U te kunnen bellen of e-mailen indien dit nodig is om onze dienstverlening uit te kunnen voeren; •U te informeren over wijzigingen van onze diensten en producten; • U de mogelijkheid te bieden een account aan te maken; •Om goederen en diensten bij u af te leveren; •Bluespresso B.V. analyseert uw gedrag op de website om daarmee de website te verbeteren en het aanbod van producten en diensten af te stemmen op uw voorkeuren; •Bluespresso B.V. volgt uw surfgedrag over verschillende websites waarmee wij onze producten en diensten afstemmen op uw behoefte; •Bluespresso B.V. verwerkt ook persoonsgegevens als wij hier wettelijk toe verplicht zijn, zoals gegevens die wij nodig hebben voor onze belastingaangifte; •Afhandelen van klachten en verzoeken om informatie.

 

5. Geautomatiseerde besluitvorming

Bluespresso B.V. neemt op basis van geautomatiseerde verwerkingen besluiten over zaken die (aanzienlijke) gevolgen kunnen hebben voor personen. Het gaat hier om besluiten die worden genomen door computerprogramma's of -systemen, zonder dat daar een mens (bijvoorbeeld een medewerker van Bluespresso B.V.) tussen zit. Je hebt het recht om niet te worden onderworpen aan een besluit dat uitsluitend is gebaseerd op geautomatiseerde verwerking van uw gegevens, waaronder profilering. Het moet gaan om een besluit waaraan voor u rechtsgevolgen zijn verbonden of die u op een andere manier in aanmerkelijke mate treft. Hierna zullen we uitleggen wat dit allemaal betekent. Een ‘rechtsgevolg’ is een gevolg dat door het recht aan feiten of handelingen wordt verbonden. Een voorbeeld is het ontstaan van verplichtingen als u met Bluespresso B.V. een koopovereenkomst sluit: Bluespresso moet het artikel leveren, jij moet betalen. De levering en betaling zijn ‘rechtsgevolgen.’ Een ‘besluit gebaseerd op geautomatiseerde verwerking’ houdt in dat het besluit wordt genomen zonder dat mensen daarbij zijn betrokken. Een voorbeeld is een besluit van een computer op basis van een algoritme. Denk bijvoorbeeld aan een automatisch besluit om wel of geen krediet te verlenen. Een dergelijk besluit kan worden genomen met of zonder profilering op basis van allerlei typen gegevens. Hoewel u het recht hebt om niet te worden onderworpen aan een besluit dat uitsluitend is gebaseerd op geautomatiseerde verwerking van uw gegevens, is dit wel toegestaan als dit: Als geautomatiseerde besluitvorming is toegestaan, zal Bluespresso B.V. passende maatregelen nemen om uw rechten te beschermen. Dit houdt in dat Bluespresso B.V. u hierover inlicht, u het recht hebt op menselijke tussenkomst, u het recht hebt om u standpunt toe te lichten en u het besluit kunt aanvechten. Ook heeft u recht op uitleg over de totstandkoming van het besluit. Als u hierover vragen hebt, kun u contact met ons opnemen. Wij zullen geautomatiseerde besluitvorming niet baseren op bijzondere gegevens, tenzij u daarvoor uitdrukkelijke toestemming hebt gegeven, wij u daarover hebben geïnformeerd en Bluespresso B.V. passende maatregelen heeft genomen om uw rechten en belangen te beschermen.

 

6. Hoe lang wij persoonsgegevens bewaren

Bluespresso B.V. bewaart uw persoonsgegevens niet langer dan strikt nodig is om de doelen te realiseren waarvoor uw gegevens worden verzameld. Accountgegevens inclusief uw voorkeuren bewaren we alleen zolang u uw account actief gebruikt. Wanneer u 5 jaar niet meer actief bent geweest, zullen we onder bepaalde voorwaarden uw accountgegevens verwijderen. Wanneer u wel een account aangemaakt hebt, maar nooit besteld hebt, is deze periode korter. Uw gegevens over bestellingen en facturen (transactiegegevens) bewaren we 7 jaar in verband met wettelijk vastgestelde termijnen. Dezelfde wettelijke bewaartermijn van 7 jaar geldt voor een kredietovereenkomst. U kunt uw gegevens aanpassen en uw instellingen voor onze diensten en nieuwsbrieven wijzigen in uw Mijn Lavazza account. Als u uw gegevens aanpast, wordt dit zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 2 weken, in onze databases doorgevoerd. Als u uw account beëindigt, zullen we daarna uw gegevens verwijderen binnen 4 weken, tenzij we dat niet mogen doen. Na de wettelijke bewaartermijn zullen wij uw gegevens verwijderen of anonimiseren. Wij zullen gegevens anonimiseren als wij deze bijvoorbeeld nog gebruiken voor statistische doeleinden.

 

7. Delen van persoonsgegevens met derden

Bluespresso B.V. deelt uw persoonsgegevens met verschillende derden als dit noodzakelijk is voor het uitvoeren van de overeenkomst en om te voldoen aan een eventuele wettelijke verplichting. Met bedrijven die uw gegevens verwerken in onze opdracht, sluiten wij een bewerkersovereenkomst om te zorgen voor eenzelfde niveau van beveiliging en vertrouwelijkheid van uw gegevens. Bluespresso B.V. blijft verantwoordelijk voor deze verwerkingen. Daarnaast verstrekt Bluespresso B.V. uw persoonsgegevens aan andere derden. Dit doen wij alleen met uw nadrukkelijke toestemming. •     Logistieke en operationele doeleinden. U kunt denken aan postverwerkers, pakketbezorgers en partijen die ons helpen met het versturen van e-mails •     Marketingdiensten voor het personaliseren van onze webshop en het tonen van relevante aanbiedingen en advertenties op onze websites en die van derden. Wij gebruiken hiervoor software, zoals Google Ads en Facebook Business Manager. Zie verder § 8. •     Analyse-diensten voor het analyseren van gegevens over uw bezoek aan en gebruik van onze shop. Wij gebruiken hiervoor software, zoals Google Analytics •     IT-diensten voor onderhoud en beheer van onze systemen en opslag van uw gegevens •     BKR in het kader van BKR-toetsing en registratie •     Faciliteren van speciale acties en/of (mede uitvoeren van) klanttevredenheidsonderzoek •     Diensten in ons distributiecentrum. U kunt denken aan partijen die pakketten sorteren •     Toezichthouders, fiscale autoriteiten en opsporingsinstanties, zoals politie en openbaar ministerie. Alleen als we wettelijk verplicht zijn verstrekken we de noodzakelijke gegevens aan deze partijen •     Voor specifieke doeleinden, zoals afhandeling van betalingen en gespreid betalen worden uw gegevens doorgegeven aan Bluespresso B.V.

 

8. Cookies, of vergelijkbare technieken, die wij gebruiken

Bluespresso B.V. maakt gebruik van cookies. Cookies zijn tekstbestandjes die uw device of browser opslaat wanneer u onze webshop bezoekt of artikelen koopt. Bluespresso B.V. maakt ook gebruik van technieken die vergelijkbaar zijn met cookies, zoals tracking pixels, flash cookies, Javascripts en tags. Deze technieken scharen wij onder het begrip cookies. Bluespresso B.V. maakt gebruik van functionele, analytische en tracking cookies. Een cookie is een klein tekstbestand dat bij het eerste bezoek aan deze website wordt opgeslagen in de browser van uw computer, tablet of smartphone. Bluespresso B.V. gebruikt cookies met een puur technische functionaliteit. Deze zorgen ervoor dat de website naar behoren werkt en dat bijvoorbeeld uw voorkeursinstellingen onthouden worden. Deze cookies worden ook gebruikt om de website goed te laten werken en deze te kunnen optimaliseren. Daarnaast plaatsen we cookies die uw surfgedrag bijhouden zodat we op maat gemaakte content en advertenties kunnen aanbieden. Bij uw eerste bezoek aan onze website hebben wij u al geïnformeerd over deze cookies en toestemming gevraagd voor het plaatsen ervan. U kunt zich afmelden voor cookies door uw internetbrowser zo in te stellen dat deze geen cookies meer opslaat. Daarnaast kunt u ook alle informatie die eerder is opgeslagen via de instellingen van uw browser verwijderen.   8.1 Functionele cookies • Cookies die ervoor zorgen dat onze shop wordt gefaciliteerd en naar behoren functioneert Analytische cookies • We kunnen meten en analyseren hoe u onze webshop gebruikt en waar we dat kunnen verbeteren • Wij voeren onder meer A/B-testen uit. A/B-testen is een methode om te onderzoeken wat de meest efficiënte van twee mogelijkheden is. Wij doen dit voor de optimalisatie van conversie van onze shop, binnen nieuwsbrieven, bij advertenties en voor andere marketinguitingen. Door websites en nieuwsbrieven anders in te delen kan het conversiepercentage wijzigen. Op basis van een A/B-test zien wij welke indeling leidt tot een hogere conversie en welke niet. ‘Conversie’ is de omzetting van bezoek aan een website naar een bepaald conversiedoel. Dit wordt uitgedrukt als een percentage van de sitebezoekers dat overgaat tot het conversiedoel. Het conversiedoel is meestal een bestelling of betaling, maar kan ook een aanmelding voor een nieuwsbrief of registratie als gebruiker betreffen. Hetzelfde geldt voor banners en andere uitingen, zoals tekst in hyperlinks of indeling van advertenties in bijvoorbeeld zoekmachines. • Hiervoor gebruiken wij onder meer de software van derden, zoals Google Analytics. Google Analytics hebben wij privacy vriendelijk ingesteld. Zo hebben we de laatste twee cijfers van u IP-adres afgeschermd, zodat u privacy zo goed mogelijk wordt beschermd. Daarom wordt dit ook wel ‘privacy vriendelijk’ genoemd.

8.2 Advertentiecookies • Wij en derden volgen uw gedrag op onze website en die van derden, zodat wij en derden advertenties aan u kunnen tonen die bij uw interesses passen en jij informatie kunt delen op social media. Hiervoor gebruiken wij onder meer de software van derden, zoals Google Ads • Wij schakelen ook retargetingbedrijven in die op andere websites, gepersonaliseerde advertenties tonen aan bezoekers die eerder onze webshop bezochten   8.3 Interesses en voorkeuren cookies • Cookies die op basis van uw gedrag mede de inhoud van de webpagina’s bepalen. Simpel voorbeeld is dat we uw inlogvoorkeuren onthouden, zodat u niet steeds dezelfde informatie hoeft in te voeren   8.4 Social media cookies • Cookies om de inhoud van onze shop te delen via social media, zoals Facebook   Lees hier meer over ons cookiepolicy.  

9. Nieuwsbrief & e-mail

We sturen u verschillende soorten e-mails. U ontvangt e-mails naar aanleiding van je aankoop met bijvoorbeeld informatie over je bestelling of tips over je product. In deze e-mails maken wij gebruik van technieken die de effectiviteit van onze diensten meten en verbeteren.

Daarnaast kunt u zich aanmelden voor de consumenten (B2C) en de zakelijke nieuwsbrief (B2B). De mails ontvangt u af en toe en zijn gebaseerd op uw klantgegevens en/of aankopen bij Bluespresso BV.

We sturen u alleen nieuwsbrieven met uw toestemming. Ontvangt u liever geen nieuwsbrieven meer? Uitschrijven is zo gepiept: via de link onderaan de e-mail of uw Mijn Lavazza.

10. Gegevens inzien, aanpassen of verwijderen

U heeft het recht om uw persoonsgegevens in te zien, te corrigeren of te verwijderen. Dit kunt u zelf doen via de persoonlijke instellingen van uw account. Daarnaast heeft u het recht om uw eventuele toestemming voor de gegevensverwerking in te trekken of bezwaar te maken tegen de verwerking van uw persoonsgegevens door ons bedrijf en heeft u het recht op gegevensoverdraagbaarheid. Dat betekent dat u bij ons een verzoek kunt indienen om de persoonsgegevens die wij van u beschikken in een computerbestand naar u of een ander, door u genoemde organisatie, te sturen. Wilt u gebruik maken van uw recht op bezwaar en/of recht op gegevensoverdraagbaarheid of heeft u andere vragen/opmerkingen over de gegevensverwerking, stuur dan een gespecificeerd verzoek naar [email protected]. Om er zeker van te zijn dat het verzoek tot inzage door u is gedaan, vragen wij een kopie van uw identiteitsbewijs bij het verzoek mee te sturen. Maak in deze kopie uw pasfoto, MRZ (machine readable zone, de strook met nummers onderaan het paspoort), paspoortnummer en Burgerservicenummer (BSN) zwart. Dit ter bescherming van uw privacy. Bluespresso B.V. zal zo snel mogelijk, maar in ieder geval binnen vier weken, op uw verzoek reageren.

11. Hoe wij persoonsgegevens beveiligen

Bluespresso B.V. neemt de bescherming van uw gegevens serieus en neemt passende maatregelen om misbruik, verlies, onbevoegde toegang, ongewenste openbaarmaking en ongeoorloofde wijziging tegen te gaan. Als u de indruk heeft dat uw gegevens niet goed beveiligd zijn of er aanwijzingen zijn van misbruik, neem dan contact op met onze klantenservice of via [email protected].